"als een gids voor onze route"
ORGANISATIE
Buha in Doetinchem
CONTACTPERSOON
Bas Römer
FUNCTIE
Directie
OPDRACHT - PROBLEEMSTELLING
Buha legt zich toe op afval- en grondstoffenbeheer, wegen, wijk- en groenbeheer, riolering en watervoorziening, begraafplaatsen, beheer en exploitatie van accommodaties, parkeren en handhaving in de openbare ruimte. Buha verleent deze diensten voor o.a. de gemeente Doetinchem, Oude IJsselstreek en Zevenaar. Als publiekbedrijf wil Buha erkend worden als een krachtige kennis- en uitvoeringspartner om het leven van inwoners te verbeteren door een passende, duurzame dienstverlening in de openbare ruimte. Deze ambitie vraagt om een herijking van het bestaande meerjarenplan als het gaat om informatievoorziening (IV) en informatietechnologie (IT).
OPDRACHT – OPLOSSING
De directie heeft de behoefte aan een strategisch IT meerjarenplan met een horizon van 3 jaar. Het meerjarenplan is als een routekaart die afgelegd moet worden. De routekaart bevat projecten waar duidelijk wordt wat de impact is op het samenspel van processen, informatie, middelen en mensen. De directie wil voorkomen dat diverse IT-projecten en de daarmee gepaard gaande investeringen worden opgestart, zonder zeker te weten dat deze bijdragen aan de ondernemingsdoelen. De informatievoorziening moet getrapt beschikbaar en bruikbaar zijn. Dit betekent een dashboard gericht op strategische en operationele doelen afgestemd op de verschillende gebruikers.
ADVIES EN BEGELEIDING
Juist door de organisatorische wijzigingen die Buha heeft ondergaan, nu ondergaat en verder zal ondergaan, is het van belang dat de informatievoorziening en de informatietechnologie meebewegen. Gebruikers en beheerders moeten in deze beweging meegaan. Erik Lammers is ten tijde van de oprichting (2017) van Buha betrokken geweest bij het opstellen en uitvoeren van het toenmalige strategisch IT meerjarenplan en het was daarom logisch om ook nu weer Jongbloed Strategen hierbij te betrekken. Erik kent de Buha organisatie, begrijpt de dynamiek waarin Buha verkeert en legt de verbanden tussen de informatiebehoefte voor de verschillende gebruikers en de IT. Erik is als een gids die ons op de route begeleidt naar de bestemming. Hij staat ons bij met raad en daad. Behoed ons voor de risico’s en helpt ontwikkelkansen te benutten.
PRAKTIJKCASES
PRAKTIJKCASES
PRAKTIJKCASES
PRAKTIJKCASES
PRAKTIJKCASES
Klantverhalen | Klantvragen | Klantsectoren | Klant worden |